آموزش کاردستی | تنگ ماهی با ماهی‌های قرمز
  • کد مطالب: ۲۱۴۵۷۸
  • /
  • ۱۸ فروردين‌ماه ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۳

آموزش کاردستی | تنگ ماهی با ماهی‌های قرمز

عید نوروز آغاز سال جدید خورشیدی، شروع فصل بهار و مهم‌ترین جشن ملی ایران است. خیلی‌ها در سفره‌ی هفت‌سین ماهی قرمز می‌گذارند که نماد پویایی و حرکت است.

طاهره عرفانی - چه‌طور درست کنیم؟

عید نوروز آغاز سال جدید خورشیدی، شروع فصل بهار و مهم‌ترین جشن ملی ایران است. خیلی‌ها در سفره‌ی هفت‌سین ماهی قرمز می‌گذارند که نماد پویایی و حرکت است. ماهی قرمز بیشتر در آب‌های شیرین زندگی می‌کند و اگر در تنگ زنده بماند حیوان خانگی پاکیزه و بی‌آزاری است اما اگر ماهی قرمز در شرایط مناسب قرار نگیرد و مراقبت نشود، زود می‌میرد.

ماهی قرمز در رودخانه‌ها یا دریاچه‌ها می‌تواند ۱۰ تا ۱۵ سال زندگی کند اما هرگز ماهی قرمز عید را در آب‌های روان شیرین رها نکنید و فقط در محل حوض‌های مشخص شده از سوی شهرداری رها شوند.

حالا بیایید امروز تنگ ماهی‌های بازیافتی را درست کنید! با این کار، مراقب ماهی‌های قرمز خواهید بود. پس دست‌به‌کار شوید و پشت در یک جعبه ماهی بکشید و دورش را قیچی کنید.

با ماژیک یا دایره‌های دستگاه پانچ، چشم‌های ماهی‌ها را بچسبانید. دور دهانه شیشه‌ی مربا را با نخ گونی یا هر نخ دیگری بپیچید. با نوار‌ها یا روبان‌هایی که در خانه‌تکانی پیدا کرده‌اید، دور شیشه را تزیین کنید.

نخ نامرئی یا هر نخ دیگری را با چسب نواری به پشت ماهی بچسبانید. نخ ماهی‌ها را از پشت لبه‌ی شیشه‌ی مربا با چسب نواری بچسبانید. تنگ ماهی بازیافتی شما آماده است! یادتان بماند برای تحویل سال بعد آن را در سفره‌ی هفت‌سین قرار دهید.

چی لازم داریم؟

۱. جعبه‌های خالی
۲. قیچی
۳. تنگ بلور
۴. نخ نامرئی یا نخ معمولی
۵. چسب مایع

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.